Olvasási nehézség az első osztályos gyerekeknél – vagy talán diszlexia? Van megoldás?
Milyen az ön gyermeke a félévi bizonyítvány szerint? Tele van sikerélménnyel és dicséretekkel? Élvezi a tanulást, és boldogan jár iskolába? Mit tehetünk azért, hogy így legyen? Hogyan foglalkozzunk vele, hogy sikereket érjen el?
Tegyük jó olvasóvá, hogy jó tanuló lehessen!
Milyen a jó olvasás? Folyamatosan, gondolkodás nélkül, gyorsan és hibátlanul képesek vagyunk hangosan felolvasni az előttünk lévő betűsort, akkor technikailag jól olvasunk. Ha tudjuk, értjük, amit olvastunk, a gondolatot magunkévá tettük, és képesek vagyunk alkalmazni, akkor az értő olvasásunk is jó.
Mind a technikai, mind az értő olvasásnak vannak fokozatai. Mindkettő fokozatosan fejleszthető. A fejlesztés során nagyon fontos az, hogy figyeljük meg, mi megy jól a tanulónak, és az alaplépésekre építkezzünk.
Az olvasás olyan, mint a sport, szinte állandó gyakorlást igényel, amíg készség szinten nem használjuk. Ami annyit jelent, hogy gondolkodás nélkül, szinte automatára állítottuk.
Az olvasás minden más megtanulásának is az alapja. Mindenre hatással lesz az olvasásunk minősége, amit a későbbiek során szeretnénk megtanulni. Ezért nagyon fontos, hogy a gyermekünk nagyon jól olvasson, és szeressen olvasni.
Amelyik gyermek szeret olvasni, az jobban szeret tanulni, érdeklődővé válik a könyvek iránt, és szívesen olvasgat más könyveket.
Az iskolai oktatásban ezért több tanítási éven át foglalkoznak az olvasás minőségével. Külön fejlesztő pedagógus próbálja eljuttatni a gyermeket a megfelelő szintre, ha az előírt tanítási órán nem sikerül megfelelően elsajátítani az olvasást.
Nagyon fontos, hogy a kezdeti időszakban odafigyeljünk a gyermekünk olvasástanulására, és segítsük gyermekünket, naponta gyakoroljuk vele, amit aznap tanultak az iskolában.