- A hangok tiszta ejtése, helyes artikuláció, megfelelő hangerő. Hangok időtartamának helyes érzékeltetése. Hangok időtartamának helyes érzékeltetése.
- A beszéd, a beszédészlelés és -értés fejlesztése. A mondat felbontása szavakra, a szavak szótagokra, a szótagok hangokra. A mondat, a szó, a szótag, a hang fogalmának tapasztalati alapozása. A jelfunkció.
- Hangdifferenciálás. A hangok sorrendisége a szavakban.
Egyszerűen, fel kell ismernie gyorsan és pontosan a tanult betűket. (pl: a, z , v, e, i stb.) Gondolkodás nélkül. Tudnia kell elolvasni 2-3 betűből álló szótagokat. (pl. ma, me,ze sí, át, te, mas, mis, más, tel , tél, zaj, stb. ) Ez nagyon fontos, mert ez az alapja a hosszabb szavak elolvasásának.
Ha ezeket a szótagokat gyorsan és pontosan eltudja olvasni, akkor a szavakat is eltudja olvasni, ha ez nem megy elég jól, akkor bajban lehet, amit a tanítónő valószínű valamilyen módon már jelzett. pl.diszlexiás a gyerek, elküldték nevelési tanácsadóba vagy kijelölte valamilyen fejlesztésre. Ez nem jó hír, de nem kell megijedni. Gyakorolni kell.
Az olvasás tanulás nagyon pontos lépések sorozata és minden egyes lépés sok-sok gyakorlást igényel.
Milyen lépésekből áll az olvasástanulás? Hogyan érhetjük el, hogy könnyedén olvassa el a gyermekünk, amit el kell olvasnia?
Szeressenek és tudjanak jól olvasni?
Most félévkor még nagyon sokat tehetünk azért, hogy évvégére jól menjen az olvasás, elkerüljük a diszlexiát.
A pontos lépések alkalmazásával elsajátíthatjuk a jó olvasástechnikáját, megalapozhatjuk az értő olvasást. A mindennapos gyakorlással jó olvasóvá nevelhetjük a gyermekünket.
Gratulálok azoknak, akik jó eredményt értek el és sikeresen megbirkóztak az írás- olvasás kezdeti nehézségeivel.
Szeretném biztatni azokat, akiknek még egy kis gyakorlásra van szükségük a jó olvasás elsajátításához.
Még évvégéig, ha most kezdenénk az olvasást tanulni, akkor is meg lehet tanulni. Egy kis ismeret már mindenképpen előnyt jelent
Munkára fel, jó olvasást, jó tanulást!